Nog maar 7 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Ilse Mierlo - WaarBenJij.nu Nog maar 7 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Ilse Mierlo - WaarBenJij.nu

Nog maar 7 nachtjes slapen...

Door: ilsevanmierlo

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 December 2011 | Nederland, Boekel

Oei.
Mijn reis komt nu toch wel errug dichtbij. Over een weekje zit ik al in het vliegtuig, op weg naar het grote avontuur wat mij in México te wachten staat. Wat ga ik daar nu ook al weer doen? En waarom helemaal dáár? Ik zal het jullie vertellen.

Ik zit inmiddels in het derde jaar van de studie Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Die studie houdt in dat ik leer over en onderzoek doe naar hoe een organisatie het best een product of idee verkoopt aan een grote groep mensen. Veel grote bedrijven hebben hun klanten tegenwoordig overal op de wereld zitten en daarom is het belangrijk te weten hoe je je als bedrijf op verschillende markten in verschillende culturen het best kan presenteren en hoe je zakenrelaties in verschillende landen onderhoudt.
De studie Bedrijfscommunicatie biedt ons als student de mogelijkheid om een half jaar vakken te volgen aan een andere universiteit in een ander land, om het verschil in cultuur zelf te ervaren. Dit heet de 'buitenlandminor'. Elke student heeft in zijn eerste jaar een taal (Engels, Frans, Duits of Spaans) gekozen. Ik koos voor Spaans. Dat betekent dat alle colleges van de interculturele vakken in het Spaans worden gegeven. Ook de tentamens gaan in het Spaans. Ik hoop dan ook dat ik in México niet al te veel moeite zal hebben met Spaanstalige colleges en tentamens.

Ik zal nog even kort uitleggen waarom ik niet gewoon een half jaar naar Spanje ga, maar helemaal naar México.
Toen ik naar de voorlichting ging over studeren in het buitenland en hoorde dat er relaties bestaan tussen de Radboud en universiteiten in Zuid en Midden-Amerika, was ik meteen enthousiast. Als het kan, als de universiteit je die mogelijkheid biedt, waarom niet van profiteren?!? Waarschijnlijk komt een nooit meer in mijn leven nog zo'n kans voorbij! Naar Spanje kan altijd nog.

Ik heb heeeeel veel zin om te ervaren hoe het is om voor lange tijd in een totaal andere wereld te wonen, studeren, feesten en weet ik wat nog allemaal meer. Natuurlijk zal ik goed opletten en voorzichtig zijn, maar ik ga er ook zeker van genieten.

Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen. Ik zal jullie laten zien dat niet iedere Mexicaan een crimineel, drugsbaron en/of corrupte politicus is.

¡Hasta la próxima!
(tot de volgende keer)

Groetjes Ilse

  • 30 December 2011 - 10:55

    Eva:

    Ik ga je op de voet volgen! Wil niks missen van al die avonturen daar in het verre Mexico. :)
    En accepteer mij even op skype! Ik ben bijna altijd online, dan kunnen we ook face-to-face kletsen! ;) x

  • 30 December 2011 - 11:22

    Tante Elly:

    ha, Ilse,
    eindelijk begint het avontuur.
    Voor ons is het aftellen begonnen, voor jou is het spannend natuurlijk.
    Wij zijn inmiddels gewend geraakt aan het volgen van avonturen via sites, skype en facebook, dus veel schrijven graag, dat is voor achterblijvers erg leuk.
    Heeeeel veel succes alvast met afscheid nemen en inpakken.

  • 30 December 2011 - 13:27

    Ellen:

    Hey Ilse! Superleuk dat we je zo kunnen volgen. Ben echt superbenieuwd naar alles wat je daar gaat meemaken, en hopelijk mag ik volgend jaar ook daar studeren ;-). Ik zie je vast nog wel bij o&n bij Phocas hè? xx Ellen

  • 30 December 2011 - 14:56

    Ben:

    ik wist helemaal niet dat jij ook op reis ging. vet joh! superveel plezier :)

  • 31 December 2011 - 07:49

    Suzan:

    Oehh het begint nu echt op te schieten! Eerst nog even het nieuwe jaar inluiden op vertrouwde Hollandse bodem en dan is het zo ver! Ik hoop dat ik je deze week nog even zie! xxxx

  • 31 December 2011 - 11:17

    Ime:

    Hee Ilse,
    Omdat ik de komende dagen weer internetloos ben wens ik je nu alvast een hele goede reis!
    Ga lekker genieten van de zon, de mensen en de andere cultuur!
    Heel veel succes alvast met alle eerste indrukken in een totaal ander land!
    Jammer dat ik je net ga mislopen als ik weer terug kom maar ik ga je zeker blijven volgen!

    Heel veel liefs uit Uganda!

  • 31 December 2011 - 14:18

    Ilse Van Mierlo:

    Dankjewel voor jullie reacties! Superleuk om te weten dat ik nu al volgers heb, haha. En ik ben nog niet eens vertrokken!
    Ik houd jullie op de hoogte!

    Allemaal een knallend nieuwjaar toegewenst. Maak er een feest van ;)

    Groetjes Ilse

  • 14 Januari 2012 - 12:19

    Antoon En Thea Van B:

    Hoi Ilse

    Maak er een leuke tijd van, en ervaar de hindernissen van een vreemd land.
    In ons land is alles goed geregeld, maar dat is niet overal.
    We zijn benieuwd naar de volgende verslagen , en zullen je blijven volgen.

    Veel plezier
    Antoon en Thea van Berloo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Van 6 januari 2012 t/m 2 juni 2012 zal ik vijf vakken volgen aan de Universidad de Guanajuato in México. Wat zal ik goed Spaans leren! Na het studeren zal ik nog een maand door de rest van México rondreizen. Ik keer dus 29 juni 2012 weer terug.

Actief sinds 27 Dec. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 29390

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 29 Juni 2012

Studie en meer in México

Landen bezocht: